LeaVe yOuR LiNk... I wiLL fOllOw yOu... I wiLL reVieW yOuR bLOg...

Our New Little Cutie Pets

Tuesday, November 9, 2010


Nak dijadikan cerita, semalam aku, adik lelaki (yang baru kawin tu) dan anak2 aku masing2 tak keje and tak gi sekolah sebab penat dengan kenduri kahwin. Aku ambil cuti sebab pertama penat dengan kenduri semalam dan kedua sebab nak gi Jabatan Agama Islam N9 untuk settle kan hal yang tak settle2 lagi. Nak cuba tanya if I can proceed my divorce case here in Seremban instead of Shah Alam.


Nak dijadikan cerita lagi, adik aku yang sorang ni nak cari kucing untuk wife dia. Katanya, kucing wife dia dah dibuang oleh maknya.. alahai.. cian dia.. Itu yang adik aku nak cari kucing baru untuk isteri kesayangan dia.. hehehe.. aku pun guide la adik aku tempat2 yang ada jual binatang.. Anak2 aku plak sibuk sorang nak hamster dan sorang lagi nak tortoise.. isk!! pening kepala aku..


Ada la 2,3 tempat kita gi kedai haiwan, dan kedai yang terakhir tu memang ada kucing lawa2 dan cute2, tapi harganya pun lawa la.. Baka yang paling jarang jumpa harga dia RM4,000 dan yang Persian RM980. Memang cantik2 la kucing2 tu.. Tapi kita orang tak beli pun sebab over his budget.. Aku suruh kat dia tengok kat dalam website petfinder sebab dalam tu banyak haiwan untuk adoption dan untuk dijual..
Nak dijadikan cerita lagi, yang nak dibeli kucing tapi yang dibeli hamster and tortoise... Anak2 aku la yang syok.. Yang belinya kami 3 orang (aku, adik & kakak) we all tong2 beli sepasang golden hamster (RM9.00/seekor), apartment hamster (RM94 after 30% diskaun), makanan, habuk kayu dan permainan. Untuk tortoise plak harga seekor RM8.00, beli sekor je dulu sebab tak pandai lagi nak jaga tortoise tu.. bila dah ok je leh la beli lagi seekor.. tempat tinggal dia pun yang kecil dulu (RM5.50) sebab kalau beli besar2 membazir plak.. Biasa lah kan budak2 ni kadang2 kejap je interest dia kat haiwan2 nie.. Mm.. habis jugak la dalam RM160.00 untuk beli haiwan2 tu.. untuk puas kan hati budak2 belikan aje la.. lagi pun dia org memang nak sangat bela pet.. nak bagi bela kucing atau arnab tak leh sebab mereka ada asma.. so hamster n tortoise pun ok la..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2009 Grunge Girl Blogger Template Designed by Ipietoon Blogger Template
Girl Vector Copyrighted to Dapino Colada