LeaVe yOuR LiNk... I wiLL fOllOw yOu... I wiLL reVieW yOuR bLOg...

PacKeD wiTh AcTiviTies-PaRt 1

Wednesday, December 8, 2010

Bismillahirahmanirahim...

Hi!! I've been neglecting my blog again. And when I stop writing, I cramp, dunno how to start!

Mmm.. where should I start ya.. So many things I want to share with you guys out there. Probably I will start with my activities since last friday (3rd Dec 10) until sunday (5th Dec 10), the rest 6th until 7th Dec 2010, will be continue at the next post ya...
Friday - 3rd Dec 2010

As you all know that on the 2nd Dec 2010 was my BFF birthday and the day after her birthday is my turn to celebrate with her (wah!! kena ikut turn tu.. hehehe). My planning is to celebrate "ONLY" with her, no husband and no kids. But, our plan changed due to her husband tak dapat balik on time. Then we angkut all her kids and I took them to Putrajaya. Wah!! They all so happy, syok tengok budak2 happy ni.. Hehehe.. Then we had our dinner at "OLD TOWN WHITE COFFEE". Meh tengok gambar2 yang kita ambil kat sana..

Tengok la budak2 ni, ceriakan?..
Irfan, Danish & Diena
Blackcurrant Yogurt Smooties & Hazelnut White Coffee
Lupa la nama dia.. Aleeya!! Tolong aku apa nama air yang ko minum ni?
Nasi Lemak Special
Hahaha.. Sorry lupa lagi la nama makanan ni.. hehehe..

Budak comel ni lagi.. peace yaw!!
Birthday Gurl & Danish

BFF - alahai tak cantik la gambar aku masa ni.. serabai.. huhuhu..

Saturday - 4th Dec 2010

Hi again!! Kali ni kita cerita apa aktiviti kita orang pada hari sabtu hari tu.. Actually, aku malas sebenarnya nak pergi kenduri kawin.. Memang aku kureng skit kalau bab-bab nak gi rumah kenduri kawin.. Banyak dah alasan aku bagi tau mummy aku tapi semua tak menjadi.. Nak tak nak kena gi jugak sebab kenduri sedara dan aku kena bawa adik ipar aku.. Al-maklum la, sambil2 tu boleh kenal2 sedara jauh.. 



Sebelum kenduri bermula, makan pulut dulu ek..
Kuih Koci mini pun ada.. Comel Bangat..

Haaa.. sekarang baru la makan nasi..
Dalam perjalanan nak pergi ke rumah kenduri tu aku tanya adik ipar aku, apa plan lepas balik kenduri? Dia cuma jawab tak tahu. Mana tak nya, suami tercinta keje.. Aku pun ajak la dia gi jalan2 kat The Mines sambil2 tu boleh la gi menjengah ke tempat keje hubby dia (aka adik aku)..

Pukul 3.00pm bertolak dari rumah ke The Mines. Sudah ku duga, nak parking masuk ke The Mines memang selalu penuh.. Nak dijadikan cerita, kita orang parking kat luar (memang boleh parking okay) tapi kena la bayar RM10.00 unlimited. Mahal pun mahal la, janji ada parking dan tak berebut-rebut ngan orang lain kat dalam tu.. 

Uuii!! Banyak nya barang..
Cashier Counter
Haaa.. Ini la dia adik dan adik ipar ku..
Siapa giler Gadget or IT Lover, jom la datang sini..
Tempat yang pertama sekali kita orang pergi, of coz la tempat keje adik aku "Challenger" Kalau korung selalu gi The Mines mesti tau tempat tu.. Adik ipar aku nak buat surprise kat hubby dia.. Hubby dia tak tahu dia datang situ.. hehehe.. Tekejut adik aku bila nampak wife dia.. Alalala.. cumelnyer.. hehehe.. Lama gaks kita orang kat sana, macam2 la benda yang nak dibeli.. Anak aku Syafiqah minta beli "Pendrive", dah lama dia nak belikan aje la.. Yang adik tak minta pun sebab she already have something in her mind.. hahaha.. aku plak ngah survey2 lappy.. dah jumpa satu, Lenovo (RM1,400) cantik dan comel.. lebih kecil dari kakak aku dan Aleeya punya netbook.. Tapi masalah aku sekarang ni, bila dah tengok dan cuba sendiri iPad kat kedai sebelah rasa nak beli iPad plak.. Harga pun boleh tahan murah.. 64gb baru RM2,100.. Huwaaa!! nak beli mana satu ni?? Ikut hati dua2 aku balun.. Hahaha.. We look and see la ek.. Aku rasa dekat 2 jam kat situ, mata pun dah berpinau2 tengok macam2 benda ada kat situ.. Tak sanggup dah nak tengok, lagi tengok lagi benda bukan2 la aku nak beli..


So tempat seterusnya... Makan time!!! Adik ada masa 10min je untuk bawa wife dan kita orang gi tempat makan.. Susah2 sangat dan yang senang kita orang gi makan kat "Subway".. Owh!! Dah lama tak makan situ, elok sangat la.. Hahahaha...

Italian B.M.T.
Uuuiiii.. Anak aku.. Makan tak ingat betul la..
Hah!! Ni sorang lagi..
Alamak!! Mummy dia pun sama la.. Hahaha..
Teringin nak naik cruise ni.. Tapi.. tak naik2 jugak..
Lepas makan, cuci2 mata plak.. Anak2 nak cari barang sekolah.. Kakak dah dapat apa yang dia nak.. Beg sekolah, botol air, pencil box, purse, stationery.. bla.. bla.. tapi adik cuma beli stationery jew sebab dia nak beli barang2 lain kat Putrajaya.. Nak barbie jugak.. Kat kedai tu ada jual beg2 barbie tapi tak banyak choice macam kat Putrajaya.. Huhuhu.. bankrup mummy korung.. huhuhuhu.. Tapi nak wat macam mana dah tanggungjawab..

SYAFIQAH PUNYERR!!
School Bag
Pencil Box
Purse
ELLISYA PUNYERR!!

School Bag.. Anak aku sorang ni memang hantu Barbie..
Botol Air, Pencil Box and Purse.. All Barbie...
Okay, lepas dapat dah semua barang2 tu.. Kita orang nak pergi relax jap kat Starbucks.. Letih giler siot!! Itu pun tak habis lagi berjalan satu The Mines tu.. Tak larat sungguh.. So kita orang relax2 jap kat Starbuck ek.. uish!! duit lagi tu kena kuar kan.. Huhuhu.. Tak per la demi anak2.. 

Comei jew Starbucks dia..
Tengok la tu.. Dah melepet kat sofa tu.. Penat giler!!
Tengok la muka mummy, Penat!! Tapi mampu berposing dan tersenyum..
Iced Shaken Lemon Tea - This is what I drink to quench my thirst 
Okay, sedang dia orang masih lagi minum2 dan relaks2, aku dan Elly gi survey harga nak tindik telinga.. Minah ni nak tindik telinga plak.. masa kecik dulu memang ada pernah tindik tapi dah tutup disebabkan lama tak pakai subang.. Sorry la lupa plak nak ambil gambar dia bertindik.. hahahaha.. Yang kakak nak tindik tapi takut.. Hehehe..


Okay lepas dah hilangkan rasa penat, kita orang teruskan berjalan.. Masa tu dah pukul 9 lebih.. Sementara nak tunggu adik kita habis keje pukul 10.00pm kita orang jalan2 dulu.. Masing2 memang dah tak larat nak berjalan.. huhuhuhu.. 



Kita orang balik lebih kurang pukul 10.30pm.. Masing2 letih gilers.. Memang flat giler la.. Nak lagi hujan plak.. Perghh!! Tido memang tak ingat.. Hahahaha...



Sunday - 5th Dec 2010


Sunday memang kita orang tak buat apa2.. Aku bangun dah pukul 9.00pagi.. Breakfast then rileks2 dan buat keje skit.. Tak tahu macam mana aku boleh tertido balik sampai ke petang.. Pergh!! tu memang penat giler tu.. memang tak sedar langsung aku tido sampai petang.. Hahaha.. dengan tak makan lunch bangun2 dah lapar.. 


So setakat ini dulu karangan saya untuk aktiviti saya bersama keluarga, anak2 dan bff since 3rd Dec until 5th Dec 2010. Nanti yang selebihnya sambung at next post ya.. 

P/S: Siap pesan ngan anak2 jangan minta apa2 lagi sampai hujung bulan ni.. Sebab duit mummy cukup2 untuk belanja gi keje.. Hahahaha.. Memang lepas ni tak de gi mana2 lagi la.. budget dah lari sangat2.. tinggal nyawa2 ikan jer duit mummy.. :-(







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2009 Grunge Girl Blogger Template Designed by Ipietoon Blogger Template
Girl Vector Copyrighted to Dapino Colada