LeaVe yOuR LiNk... I wiLL fOllOw yOu... I wiLL reVieW yOuR bLOg...

AnaK daRaKu..

Monday, December 13, 2010

Korang perasan tak yang anak2 korang dah besar panjang? Sama la macam anak2 saya. Rasa macam dia orang masih lagi bayi yang masih terkedek2 nak belajar berjalan.. Hehehehe.. Tapi hakikatnya dia orang dah besar panjang dan tak lama lagi jadi anak dara sunti.. Uish!! terasa plak diri ini sudah tua.. Tapi masih tetap vogue dan hot.. Hahahaha..


Al-kisah, anak2 kita sekarang dah rajin menolong didapur.. Tak kisah la, dapat tolong mummy dia orang kupas bawang, masak nasi atau apa2 yang senang la, janji dia orang seronok dapat menolong.. Jangan tak tahu, anak2 kita ni dah pandai masak ommelate, scramble egg, franch toast dan masakan yang simple2. 


Actually, bagus kita galakkan anak2 menolong didapur. Atleast dia orang dapat belajar sesuatu dan tidak kekok memasak bila dah dewasa nanti. Memang la kadang2 rasa rimas sebab banyak sangat tangan yang nak menolong, tapi budak2 ni kejap je nak menolong. Dah bosan dia orang berlari la kedalam bilik atau ke living room untuk sambung main. 

Anak2 ni kita jangan halang apa yang dia orang nak buat. Saya tak pernah halang apa yang dia orang nak buat janji benda yang dia orang nak buat tu tak memudaratkan. Jangan sesekali sekat apa yang anak nak buat, kita sebagai ibu bapa harus pantau apa yang mereka lakukan. Sebab lagi kita halang lagi la dia orang akan buat dan memberontak. Kena pandai guna "reverse psychology" ye pada anak2.


Saya nak tahu bagaimana rakan2 bloggers mendidik anak2. Jom kongsi..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2009 Grunge Girl Blogger Template Designed by Ipietoon Blogger Template
Girl Vector Copyrighted to Dapino Colada