LeaVe yOuR LiNk... I wiLL fOllOw yOu... I wiLL reVieW yOuR bLOg...

CoVeR yOuR auRaT caMpaiGn|ShOw YouR sUpPoRt!

Wednesday, December 15, 2010

Assalammualikum..

Been so busy this morning.. Schedule boss penuh dengan meeting hari ni.. Tu yang PA dia sibuk sikit tu.. Ni baru la ada masa sikit untuk baca dan update blog.. Memandangkan boss ngah meeting sekarang, curi la masa sikit ek.. (Sorry ye boss.. hehehehe..) 

Tadi baca post my BFF, kena plak TAG ngan dia. So nak tak nak kena la buat post pasal "Cover Your Aurat Campaign|Show Your Support" bukan tak nak buat post ni tapi macam tak sesuai plak.. Saya ni belum lagi pakai tudung, nanti apa plak kata tuan punya campaign ni, Asyfiqaz. Tapi saya cuba la ek..


Setiap umat yang beragama Islam seharusnya menutup aurat. Memang ramai diluar sana masih lagi tidak menutup aurat. Saya ada pengalaman yang amat mengejutkan semasa saya bercuti di sebuah negeri yang kuat berpegang pada agama beberapa tahun dulu. Yang mengejutkan seorang remaja memakai tudung tetapi memakai baju yang menampakkan pusat dah perut (baju hanging), Astrafirullahhalazim... Terkejut beruk saya sekejap masa tu.. Kenapa hal tu boleh terjadi di negeri itu? Mana silapnya.. Saya tak nak komen lebih2 but renung2 kan la yer..

Saya mungkin belum lagi sepenuhnya menutup aurat, yakni "bertudung", tapi yang lain2 memang dah bertutup (hehehe).. Walaupun saya masih belum bertudung, tapi aurat2 lain saya masih bertutup.. Insya'allah, dah sampai serunya saya akan bertudung jugak.. Keinginan tu ada tapi masih belum terbuka pintu hati lagi.. Orang kata, kalau nak bertudung biar dengan hati yang ikhlas. Jangan pakai tudung sebab kena paksa atau fashion. Saya takut sebab kalau saya pakai tudung, nanti saya tak consistant. Kejap pakai kejap buka. Bertambah plak dosa. Saya tak nak macam tu.. Memang la sekarang dosa tu dah ada tapi kalau saya kejap pakai kejap buka tak ke bertambah dosa.. Biar la ianya datang dari hati saya sendiri bukan dari paksaan sesiapa.. Insya'allah tak lama lagi kot seru tu datang.. Doakan la untuk saya yer.. Aminn..

Saya minta maaf yer kalau saya ni mungkin tak de ciri2 untuk kempen ni.. Apa2 pun, pada sesiapa yang nak join kempen nie, gi terjah ke blog Asyfiqaz.

Ok.. Saya nak tag kawan2 blogger untuk Campaign ni..


Wassalam...

6 comments:

||aLeaSaRa|| on December 15, 2010 at 12:48 PM said...

yuhuu...woit dh lunch ke blm?Tq join contest.Ni aku tag kau yer join GA mama kembar 3.hadiah victoria secret.

Anonymous said...

setiap manusia sentiasa perlukan perubahan..Insya Allah impian akak akan terlaksana dgn niat yg ikhlas..salam perkenalan...cute blog sama nama :)

❦ Fara Farina ❦ on December 15, 2010 at 5:45 PM said...

terima kasih Iena.. Doa kan akak yer..
hehehe.. sama nama plak kan?
salam perkenalan juga..
Thanks..

Kei Hiroki on December 16, 2010 at 1:47 AM said...

thanks for supporting ye semua!
semoga usaha kecil kita semua ni diberkati Allah =)

tenkiu kak, walaupun akak xbertudung but still menyokong kempen ni. harap satu hari nanti impian akak untuk bertudung akan tercapai..amiinn..

ArshSabila on December 16, 2010 at 5:00 AM said...

Insya'allah..hidayah Allah itu akan hadir andai ada iltizam dan niat ke arah itu..moga-moga kita sama-sama berubah ke arah yg lebih baik..

Salam kenal dr bumi UK..

Unknown on December 16, 2010 at 12:41 PM said...

saya doakan akak k..pasang niat tu penting..


thanks follow..sy dh promote blog awk..tgk kt blog sy bhgian atas..kat nota kaki

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2009 Grunge Girl Blogger Template Designed by Ipietoon Blogger Template
Girl Vector Copyrighted to Dapino Colada