LeaVe yOuR LiNk... I wiLL fOllOw yOu... I wiLL reVieW yOuR bLOg...

tipS meMiLih KaSut Ke pEjaBat

Sunday, January 16, 2011

REKABENTUK DAN WARNA
Pemilihan haruslah berdasarkan jenis pekerjaan. Jika anda bekerja dalam sektor korporat atau kerajaan, elak kasut yang sarat dengan aksesori. Pilihlahwarna gelap seperti hitam atau coklat gelap. Bagi mereka yang bekerja dalam industri hiburan atau media, sesuaikan warna kasur dengan baju yang dipilih. Jangan terlalu kreatif dengan warna-warna garang untuk ke pejabat sebaliknya biar sederhana.

KESELESAAN
Jika kerjaya anda perlu banyak bergerak, keselesaan adalah penting. Mahal bukan jaminan keselesaan. Ketika mencuba kasut, cuba berjalan santai beberapa langkah. Pastikanrasa selesa dikedua belah kaki terutamanya dibahagian tumit dan hujung jari kaki. Ini penting kerana potongan kasut adalah berbeza dan kedua bahagian ini paling berisiko untuk tercedera, melecur atau melepuh.

KETAHANAN
Kasut yang diperbuat dari "material" yang baik adalah penting untuk tahan lebih lama. Selain itu, ketelitian pembuatan kasut itu juga menyumbang pada ketahanan kasut. Justeru, pastikan anda memeriksa dengan rapi setiap inci kasut dari tapak kepada jahitannya sebelum membeli kasut tersebut.


5 comments:

||aLeaSaRa|| on January 17, 2011 at 12:00 AM said...

yuhuu alamak ngape topik blh sama lak ni ngee...aku buat auto publish utk esok he3..copy dr majalah harmoni..tapi lain skt..yg ptg tajuk kasut he3..takpelah ye sama pulak.ngape menyepi je hr ni?sht ke?dah pdh blk?blh buat n3 tu he3

❦ CuTe MuMmY FaRa ❦ on January 17, 2011 at 9:31 AM said...

lor.. name pun BFF, so apa yang kita nak buat mesti sama.. hahaha.. perasan tak hal ni berlaku selalu sejak kita jadi kawan 14 tahun dulu.. hehehe..

||aLeaSaRa|| on January 17, 2011 at 12:07 PM said...

he3..keajaiban berlaku lagi.nk plh topik lat td tapi aku tkr topik.tgk2 kau ambil topik ni he3..ni syg kat kau ni muahhh

❦ CuTe MuMmY FaRa ❦ on January 17, 2011 at 12:15 PM said...

jodoh kita memang kuat.. sebab tu aku jadi kawan baik ko.. lama tau 14 tahun.. nanti genap 15 tahun kita celebrate ek.. hehehe..

||aLeaSaRa|| on January 17, 2011 at 2:57 PM said...

roger and out he3...apa aku melalut ni

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2009 Grunge Girl Blogger Template Designed by Ipietoon Blogger Template
Girl Vector Copyrighted to Dapino Colada